Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

АПИ подписа договор с трети доставчик на пътни такси

1 коментар
АПИ подписа договор с трети доставчик на пътни такси

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала договор с "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД за национален доставчик на услуги за електронно събиране на пътни такси – винетки и тол.

Съгласно общите условия от днес започва 10-дневният срок, в който дружеството трябва да докаже оперативна съвместимост с Електронната система за събиране на пътни такси, каквато е процедурата за всеки един кандидат. Едва след това договорът влиза в сила и може да започне дейност по предоставяне на услуги, е посочено в съобщението на АПИ.

В момента има само един национален доставчик на услуги за събиране на пътни такси – винетки и тол. Това е "Интелигентни Трафик Системи" (ИТС) ЕАД. Те подписаха договора с АПИ още на 18 декември 2018 г. - ден по-рано преди пътната агенция да публикува общите условия за кандидатстване на 19 декември 2018 г.

Отстраняването на "Телетол"

През май АПИ обяви, че е сключен такъв договор и с "Телетол" АД, но по-късно бе прекратен, тъй като според пътната агенция компанията не успяла да докаже оперативна съвместимост с електронната система. От "Телетол" обаче контрираха, че така и не получили "ключ" до системата, образно казано, за да докажат оперативна съвместимост.

Лиляна Деянова и Мартин Димитров от "Телетол" се усъмниха, че някой иска да даде през задния вход българските пътища на концесия. Те разказаха за безуспешните си опити да продават е-винетки.

"Случващото се с нас премина всякакви граници. Някой престъпи директно закона. Питаха ни: Вие говорили ли сте с хора, защото ако не сте, няма да стане. Говорим за пазар за 84 милиона. Ние казахме, че в тази дейност трябва да има поне 10 фирми. Не може една фирма да е монополист. С 1 млрд. лв. ние трябва да имаме пътища като в Германия. Но ако на входа и на изхода, тези пари са завардени от една фирма, това е страшно. Те се уплашиха от едно мобилно приложение. Администрацията се опитва да заблуди хората. Ние виждаме как на "Капш" (австрийската компания, която изгражда тол системата и участва с бордови устройства в ИТС – бел. ред.) за втори път ѝ се налага да не изпълни договора си. Вървим в посока, в която тази тол система ще трябва да се пусне. Но никой няма да е готов за това. Нас ни притеснява дали истинската информация за тол системата стига до премиера. Нас ни е срам от това, което се случва", коментира Мартин Димитров пред телевизия "Евроком" в понеделник.

Нашата битка току-що започна. Мислехме, че нещата са приключили до момента, в който подписахме договор. Ние се опълчихме срещу ламята администрация. Тол системата е нещо много полезно", допълни Лиляна Деянова.

Тя обясни, че идеята за продажбата на пътни такси е да има конкуренция между фирми, които се занимават със софтуер.

"Някой иска да вземе нашите пътища на концесия. Нас ни плашиха с прокуратурата, но няма какво да ни направят. Ние сега сме започнали бизнес. Ние нямаме какво да губим и няма да се примирим", каза в заключение Лиляна Деянова.

Ще заработи ли "Конкорд Смарт Инфраструктура"

Сега е интересно дали третата компания, с която АПИ подписва договор за национален доставчик на услуга за продажба на пътни такси, ще започне работа. Очаква се това да е ясно до края на месеца.

Към момента "Конкорд Смарт Инфраструктура" публично не са представяли своите планове. Единственият, който го е направил, е ИТС, които преди ден изпреварващо пуснаха сайта си за продажба на тол такси, без да е ясно от кога ще започне тяхното събиране.

Заявлението за регистрация като национален доставчик на услуги е подадено от "Конкорд Смарт Инфраструктура" на 3 май 2019 г. Решението за вписване на фирмата в регистъра е от 16 май 2019 г., а на 18 юни 2019 г. Управителния съвет на АПИ взима решение за подписване на договор с тях, който е сключен на 9 юли, според съобщението на пътната агенция.

Дружеството "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД е учредено на 20 март 2019 г. с капитал 12 500 лв. Мажоритарен собственик с 98% от капитала е регистрираната в щата Минеаполис компания - Concord Smart Infrastructure Inc. Тя се представлява от Джефри Джон Нортръп. Той и Флорин Ибрани са посочени като крайни действителни собственици.

Американската компания е създадена през 2003 г., а Нортръп е член на борда на директорите. Фирмата се занимава с различни ИТ услуги, включително облачни, за информационна сигурност и т.н., сочи интернет сайтът ѝ.

Останалите 2% от "Конкорд Смарт Инфраструктура" са собственост на Кирил Георгиев, който е изпълнителен директор на дружеството и влиза в съвета на директорите.

Другият представител в директорския борд е Ивайло Генов. Той е и в съвета на директорите на "Скейл фокус", която стана софтуерна компания за 2018 г. за разработваните продукти в областта на дигиталната трансформация, анализа на данни и облачните услуги. Дружеството е едно от разпознаваемите в ИТ сектора, има офиси в четирите най-големи града у нас и над 600 служители.

Третият член на директорския борд е американецът Джефри Джон Нортръп, показва справка в Търговския регистър.

Адресът на фирмата е в столичната бизнес сграда "Кепитъл Форт" на бул. "Цариградско шосе" 90, където се намира и офисът на "Скейл фокус". В търговския регистър не са посочени телефони или електронна поща за контакт.

Четвърти доставчик чака ред в АПИ

В процедура по одобрение за продажба на тол такси в пътната агенция е и заявлението на компанията "Иком" ООД, което е подадено на 4 юни 2019 г. В момента пловдивското дружество все още е в първия етап от процедурата – да се установи дали отговаря на условията, за да бъде вписано в регистъра, става ясно от съобщението на АПИ.

Дружеството "Иком" ООД е регистрирано през октомври 2008 г. в Пловдив. Предметът му на дейност е търговия и производство на компютри.

С днешна дата съдружници в него са Георги Василев Кичев (500 лв.), Ивайло Борисов Георгиев (500 лв.), "Игео Инвестмънт" (1000 лв.) и регистрираното във Великобритания дружество "Вайасат Телематикс Лимитид" (3000 лв.), показва справка в Търговския регистър.

"Иком" ООД има четирима управители. Това са Георги Кичев, Ивайло Георгиев, Масимо Гето и Марко Петроне.

Процедурата за кандидатстване и одобряване на националните доставчици на услуги е описана в Закона за пътищата и Наредбата за условията, реда и правилата за изграждане и функциониране на смесената система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние.

Първият етап е подаване на заявление за регистрация, съгласно изисквания разписани в Наредбата. След като е установено, че лицето отговаря на условията, АПИ одобрява неговото вписване в Национален електронен регистър на националните доставчици на услуги за електронно събиране на такси.

Съгласно Наредбата лицата, които са вписани в регистъра, могат да подадат заявление за извършване на тази дейност. Процедурата за кандидатстване е отворена и всяко лице, което отговаря на условията, може да подаде заявление. Процедурата и изискванията са еднакви за всички кандидати, посочват от АПИ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Baraev
    #1

    Умират от страх някой честен да не влезе в бизнеса с който да не могат да се "разберат" ..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.